Når du er oprettet en profil kan du:
LFH Rideklub er certificeret i Elevskole, Sikkerhed og Bæredygtighed
Vandrepokaler:
Mest vindende rytter pokal 2023: Lina Rasmussen
Dressur pokalen 2023: Isabella Willadsen
Spring pokalen 2023: Silje Mittertreiner - Desværre ikke fremmødt
Ringrider pokalen 2023: Silje Mittertreiner - Desværre ikke fremmødt
Kammeratskabspokalen 2023: Louise Koch
Ranglistevindere:
Dressur pony:
1. ANTON PLOUG ROGREN / SKOVLUNDEGÅRDS LA'COSTE - Desværre ikke fremmødt
1. SPENCER VENNEVOLD / CLAUSHOLM SAMSON
Dressur hest:
1. LOUISE TEISNER / MOLO - Desværre ikke fremmødt
2. SILJE MITTERTREINER / MINDEGAARDS SCT SCHULINO - Desværre ikke fremmødt
Spring pony:
1. ANTON PLOUG ROGREN / SKY JUMPER - Desværre ikke fremmødt
2. ALIENA SVENDSON / STEGSTEDGAARDS ALWILDA
Spring hest:
1. ALIENA SVENDSON / CHRISBIE
2. LINA RASMUSSEN / DIVA TC
Military hest:
1. LAURA PYNDT - STENVÆNGE POPCI
Multisport pony:
1. SCOTT VENNEVOLD / SPRING'S RAIN SURPRISE
1. SPENCER VENNEVOLD / CLAUSHOLM SAMSON
1. LAURA KRISTENSEN / FREDERIKKE
Multisport hest:
1. LINA RASMUSSEN / DIVA TC
2. LOUISE KOCH / SÉRGIO BUMBLEBE BAKER
Er du vild med kæphest? Så burde du læse med her! 🐴🤩
Vi gentager succesen og afholder endnu en kæphestetræning. Denne gang skal vi prøve kræfter med dressur og spring. 😊
Vi håber vejret er med os, så vi kan rykke udenfor og nyde det gode vejr 🌞🌷
Kæpheste udvalget vil gerne invitere til en kæphest træningsdag den 18. Maj.
Der vil være mulighed for at afprøve kræfter med dressur og spring.
Vi mødes 9.30 i rytterstuen hvor vi hjælpes med at sætte baner op træningen/undervisningen foregår fra 10-12
Vi slutter dagen af med noget hygge hvor der spises madpakker og rideklubben giver noget drikke.😋 Afhentning 12.30
Der meldes til over SMS til Cecilie på 25788528, og prisen er 20 kr, dog skal de afregnes kontant på dagen.
Først til mølle, da der er begrænset plads.
S.U. Torsdag den 16 maj.
Dagene er åben for ALLE og man behøver ikke at være medlem af en rideklub for at deltage.
Vi glæder os til at se en masse nye og kendte ansigter. De bedste hilsner kæpheste udvalget Anton og Cecilie.😊
Vi gentager succesen og vil gerne holde kæpheste træning. Vi har været til kursus og fået en masse nye input med hjem. Denne gang prøver vi kræfter med dressur og spring.😊
Junior kæpheste træningsdag.
Juniorudvalget vil gerne invitere til kæphest træningsdag den 6 april.
Vi vil prøve kræfter af med dressur og sping.
Vi mødes 9:30
Træningen/undervisningen foregår fra 10-12.
Vi slutter dagen af med at spise vores madpakker og rideklubben vil give noget at drikke.😋 Afhentning 12:30.
Der meldes til over SMS til Cecilie på 25788528, og prisen er 20 kr, dog skal de afregnes kontant på dagen.
Først til mølle, da der er begrænset plads.
S.U. Torsdag den 4 april.
Dagene er åben for ALLE og man behøver ikke at være medlem af en rideklub for at deltage.
Vi glæder os til at se en masse nye og kendte ansigter. De bedste hilsner kæphesteudvlaget Anton og Cecilie 😊
KÆPHESTE PÅSKE SPRING - KOM OG FÅ EN HYGGELIG DAG
LFH Rideklubs kæphesteudvalg vil gerne invitere til Påske spring for kæpheste.
LØRDAG d. 30 MARTS KL 10, RÅGELUNDEVEJ 24, 4892 KETTINGE.
Der vil være en deltager roset og en påskegodte til alle der gennemfører springbanen ( det er tilladt at have en hjælper med ). Alle kan deltage, det kræver ikke medlemskab.
Påske spring vil foregå i den store ridehal, hvor der også vil være salg af sodavand, kaffe og kage til påskepriser.
Det er tilladt at tilmelde sig lige så mange klasser/ starter som man vil.
B0 klasser - gælder om at ride en fejlfri runde - dog er der deltagerroset og påskegodte til alle.
Pris pr. klasse pr. start 50 kr
kl .1 : 20 cm
kl. 2: 30 cm
kl .3: 40 cm
kl. 4: 50 cm
kl. 5: 60 cm
kl. 6: 70 cm
Højdespring - se hvor langt du kan komme fra 20 cm og op til 120 cm
Der vil KUN være placerings rostter efter placeringstabel ( 1 pr 4. deltager ).
Pris 25kr.
kl. 7: 4 til 8 år
kl. 8: 8 til 12 år
kl. 9: 12 til 100
SÅDAN TILMELDER DU DIG:
Send en mail til : ceciliebk0111@hotmail.com
Navn
Alder
Kæphestenavn
Klasse(r)
Overfør beløbet til Mobilepay nr 78331 (LFH Rideklub) - husk og tilføj "kæphest og deltagerns navn"
Husk at skrive deltagers navn i overførslen samt vedhæfte kvittering ved tilmeldingen
TILMELDINGEN ER BINDENDE
Deltagerliste med starttider vil komme på facebook senest kl 18 dagen før.
Sidste tilmelning onsdag den 20. marts.
Deltagelse til påskespring er på eget ansvar
Ved spørgsmål inden stævnet kontakt Cecilie på mail ceciliebk0111@hotmail.com eller tlf 25788528
Hvis du er kæphestestævne intresseret så læs med her!
Vi gentager succesen og vil gerne holde kæpheste træning. Vi har været på kursus og fået en masse nye input med hjem.
Kæphesteudvalget vil gerne invitere til en kæphest træningsdag den 10 marts.
Vi vil prøve kræfter af med spring.
Træningen/undervisningen foregår fra 10-12.
Vi slutter dagen af med at spise vores madpakker og rideklubben vil give noget at drikke.😋 Afhentning 12:30.
Der meldes til over SMS til Cecilie på 25788528, og prisen er 20 kr, dog skal de afregnes kontant på dagen.
Først til mølle, da der er begrænset plads.
S.U. Fredag den 8 marts
Dagene er åben for ALLE og man behøver ikke at være medlem af en rideklub for at deltage.
Vi holder kæpheste påske spring, med flotte rosetter hvor vi håber at se jer!😊 Nærmere info kommer senere
Vi glæder os til at se en masse nye og kendte ansigter. De bedste hilsner kæphesteudvlaget Anton og Cecilie 😊
Onsdag d. 13. Marts 2024 kl. 19.00
Rågelundevej 24, 4892 Kettinge
Maria Puk Hansen - modtager genvalg
Janni Kristensen - modtager genvalg
Mie Skov - modtager genvalg
Ditte Ploug - suppleant - modtager ikke genvalg
Karin Andersen - suppleant - modtager genvalg
Junior suppleant : Anton Ploug - modtager genvalg
Ole Mac Jørgensen - modtager genvalg
Troels Jørgensen - modtager genvalg
Når generalforsamlingen er slut serveres der kaffe/the og børnevenlige drikke og kage, samt uddeling af pokal og ranglistevindere.
Pokaler:
Mest vindende rytter pokal 2023: Lina Rasmussen
Dressur pokalen 2023: Isabella Willadsen
Spring pokalen 2023: Silje Mittertreiner
Ringrider pokalen 2023: Silje Mittertreiner
Kammeratskabspokalen 2023: ?
Bestyrelsen har valgt kandidaten til kammeratskabspokalen.
Ranglistevindere:
Dressur pony:
1. ANTON PLOUG ROGREN / SKOVLUNDEGÅRDS LA'COSTE
1. SPENCER VENNEVOLD / CLAUSHOLM SAMSON
Dressur hest:
1. LOUISE TEISNER / MOLO
2. SILJE MITTERTREINER / MINDEGAARDS SCT SCHULINO
Spring pony:
1. ANTON PLOUG ROGREN / SKY JUMPER
2. ALIENA SVENDSON / STEGSTEDGAARDS ALWILDA
Spring hest:
1. ALIENA SVENDSON / CHRISBIE
2. LINA RASMUSSEN / DIVA TC
Military hest:
1. LAURA PYNDT - STENVÆNGE POPCI
Multisport pony:
1. SCOTT VENNEVOLD / SPRING'S RAIN SURPRISE
1. SPENCER VENNEVOLD / CLAUSHOLM SAMSON
1. LAURA KRISTENSEN / FREDERIKKE
Multisport hest:
1. LINA RASMUSSEN / DIVA TC
2. LOUISE KOCH / SÉRGIO BUMBLEBE BAKER
Vi håber på at se rigtig mange medlemmer til denne hyggelige aften, hvor der er behov for lidt nye bestyrelsesmedlemmer.
I år den 18 marts har LFH Rideklub 10 års jubilæum
Husk indkomne forslag skal sendes til bestyrelsen senest 14 dage før generalforsamlingen.
Bestyrelsen.
Vedtægtsændringer:
FORMÅL
§2
Klubbens formål er at fremme interessen for ridesporten, og at samle medlemmer til udøvelse af denne idræt.Der lægges særlig vægt på handicapridning, military/terrænridning, samt breddeaktiviteter som TREC og Ponygames, og at afholde stævner i disse discipliner. Sikkerhed i forbindelse med pasning og ridning af hestene har høj prioritet, og for at fremme denne afholdes der løbende kurser i ryttermærker.
Ændres til:
FORMÅL
§2
Klubbens formål er at fremme interessen for ridesporten, og at samle medlemmer til udøvelse af denne idræt.Der lægges særlig vægt på handicapridning, military/terrænridning, samt Multisport. Sikkerhed i forbindelse med pasning og ridning af hestene har høj prioritet.
OPTAGELSE AF MEDLEMMER
§3
Stk.1
I klubben kan følgende medlemmer optages:
Juniormedlemmer: Indtil de fylder 18 år Seniormedlemmer: Alle over 18 år
Passive medlemmer: Alle
Alle medlemmer der er over 18 år, er valgbare til bestyrelsen. Alle medlemmer har stemmeret på generalforsamlingen. Passive medlemmer kan optages i klubben uden ret til at deltage i ridesportslige aktiviteter. Optagelse sker ved henvendelse til kasseren. Bestyrelsen godkender derefter optagelsen. Optagelse af juniorer under 14 år skal have forældre eller værges skriftlige godkendelse.
stk.4
Æresmedlemmer kan på bestyrelsens forslag udnævnes på en generalforsamling.
Ændres til:
OPTAGELSE AF MEDLEMMER
§3
Stk.1
I klubben kan følgende medlemmer optages:
Juniormedlemmer: Indtil de fylder 18 år Seniormedlemmer: Alle over 18 år
Passive medlemmer: Alle
Passive medlemmer kan optages i klubben uden ret til at deltage i ridesportslige aktiviteter.Optagelse sker via Zakobo.
Stk.4
Æresmedlemmer kan på bestyrelsens forslag udnævnes på en generalforsamling. Bestyrelsen tager hvert år stilling til om et medlem skal udnævnes.
KONTINGENTER
§4
Stk.1
Medlemskontingent for næstfølgende år fastsættes af bestyrelsen for et år ad gangen og forelægges den ordinære generalforsamling til endelig godkendelse. For aktive og passive medlemmer opkræves medlemskontingent halvårligt forud og er forfalden til betaling den 1. januar og 1. juli. Er kontingentet ikke betalt senest 3 måneder efter forfaldsdato, kan medlemmets rettigheder ophøre, og vedkommende kam kun genoptages på ny mod betaling af restance samt kontingentpåløb, indtil lovlig udmeldelse har fundet sted. Forfaldent kontingent skal betales uanset ophør af medlemsrettigheder. Bestyrelsen kan slette et medlem, der ikke har betalt kontingent rettidigt, og som heller ikke har betalt senest 14 dage efter at have modtaget påkrav herom. Bestyrelsen er bemyndiget til at ændre på alle øvrige kontingentsatser, men med ansvar overfor generalforsamlingen. Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen.
Stk.2
Klubåret går fra 1. januar til 31. december.
Stk.3
Kontingent betales halvårligt forud og er forfalden til 1. januar og 1. juli.
Kontingent pr.1/2 år
Junior 175,-kr.
Senior 225,-kr.
Passive 125,-kr.
Ændres til:
KONTINGENTER
§4
Stk.1
Medlemskontingent for næstfølgende år fastsættes af bestyrelsen for et år ad gangen. For aktive og passive medlemmer opkræves medlemskontingent halvårligt forud og er forfalden til betaling den 1. januar og 1. juli. Er kontingentet ikke betalt senest 3 måneder efter forfaldsdato, kan medlemmets rettigheder ophøre, og vedkommende kan kun genoptages på ny mod betaling af restance samt kontingentpåløb, indtil lovlig udmeldelse har fundet sted. Forfaldent kontingent skal betales uanset ophør af medlemsrettigheder. Bestyrelsen kan slette et medlem, der ikke har betalt kontingent rettidigt, og som heller ikke har betalt senest 14 dage efter at have modtaget påkrav herom. Klubåret går fra 1. januar til 31. december. Bestyrelsen er bemyndiget til at ændre på alle øvrige kontingentsatser, men med ansvar overfor generalforsamlingen. Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen.
Stk.2
Kontingent betales halvårligt forud og er forfalden til 1. januar og 1. juli.
Stk.3
Kontingenter dækker medlemskab af klubben, samt kontingent til Dansk Rideforbund.
BESTYRELSEN
§7
Stk. 1
Klubbens anliggender varetages af en bestyrelses på mindst 5 medlemmer, der alle skal være fyldt 18 år.
Juniorerne alene vælger 2 juniorrepræsentanter samt 1 juniorsuppleant. De valgte må ikke være fyldt 18 år i det år, de vælges. Der afgår hvert år henholdsvis 2 og 3 bestyrelsesmedlemmer og 1 juniorrepræsentant samt juniorsuppleanter, første gang efter lodtrækning. I tilfælde af vakance for formanden eller andet bestyrelsesmedlem indtræder en af suppleanterne i bestyrelsen. Såfremt suppleanternes pladser er vakante, supplerer bestyrelsen sig selv indtil næste generalforsamling. Efter indtræden eller supplering konstituerer bestyrelsen sig på ny. Bestyrelsen nedsætter efter behov et antal primære udvalg med et bestyrelsesmedlem som formand. Genvalg kan finde sted. Alle medlemmer skal være amatører og stemmeberettigede, og de skal vælges på den ordinære generalforsamling for 2 år ad gangen. Bestyrelsesmedlemmerne skal opfylde kravene i forhold til folkeoplysningsloven. Juniorrepræsentanterne sidder som observatører i bestyrelsen. Suppleanterne kan inddrages i bestyrelsesarbejdet og deltage i bestyrelsesmøderne.
Dersom klubben ønsker at modtage lokaletilskud fra det offentlige, må følgende grupper af mennesker ikke indvælges i klubbens bestyrelse:
• Ejere og forpagtere (samt disses ægtefæller eller samlevere) af det ridecenter, hvor klubben holder til, såfremt der er et lejeforhold mellem ejer/forpagter og klub.
• Bestyrelsesmedlemmer for en ejerinstitution, hvor klubben holder til, såfremt der er et lejeforhold mellem institutionen og klubben. I tvivlstilfælde bør den tilskudsgivende myndighed spørges før indvælgelse.
• Ansatte på etablissementet og/eller andre klubansatte.
Hvert udvalgs arbejdsområde, ansvar og beføjelser skal præciseres i en til hvert udvalg hørende funktionsbeskrivelse.
stk.2
På generalforsamlingen vælges formanden direkte, og derefter vælges den øvrige bestyrelse samt 2 suppleanter og en ungdomsrepræsentant suppleant. Bestyrelsen konstituerer sig fordelt på de 4 påkrævede bestyrelses valgte medlemmer, ved førstkommende bestyrelsesmøde.
Det reviderede regnskab underskrives af den samlede bestyrelse.
Stk. 3
Bestyrelsen kan til enhver tid nedsætte udvalg efter behov.
I ethvert udvalg skal der være et bestyrelsesmedlem, som leder udvalget.
Stk. 4
Formanden indkalder til mindst 6 årlige bestyrelsesmøder. Endvidere afholdes bestyrelsesmøde på forlangende af et bestyrelsesmedlem.
Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende. bestyrelsen er kun beslutningsdygtig hvis mindst 5 af medlemmerne er til stede.
Stk.5
Såfremt et bestyrelsesmedlem udebliver ved 3 på hinanden følgende møder, kan bestyrelsen indkalde en suppleant.
Ændres til:
BESTYRELSEN
§7
Stk. 1
Klubbens anliggender varetages af en bestyrelse på mindst 5 medlemmer, der alle skal være fyldt 18 år.
Juniorerne alene vælger 2 juniorrepræsentanter samt 1 juniorsuppleant. De valgte, kan vælges ind det år de bliver 14 år og må ikke være fyldt 18 år i det år, de vælges. Der afgår hvert år henholdsvis 2 og 3 bestyrelsesmedlemmer og 1 juniorrepræsentant samt juniorsuppleant, første gang efter lodtrækning. I tilfælde af vakance for formanden eller andet bestyrelsesmedlem indtræder en af suppleanterne i bestyrelsen. Såfremt suppleanternes pladser er vakante, supplerer bestyrelsen sig selv indtil næste generalforsamling. Efter indtræden eller supplering konstituerer bestyrelsen sig på ny. Genvalg kan finde sted. Alle medlemmer skal være amatører og stemmeberettigede, og de skal vælges på den ordinære generalforsamling for 2 år ad gangen. Bestyrelsesmedlemmerne skal opfylde kravene i forhold til folkeoplysningsloven. Juniorrepræsentanterne sidder som observatører i bestyrelsen. Suppleanterne kan inddrages i bestyrelsesarbejdet og deltage i bestyrelsesmøderne.
Dersom klubben ønsker at modtage lokaletilskud fra det offentlige, må følgende grupper af mennesker ikke indvælges i klubbens bestyrelse:
• Ejere og forpagtere (samt disses ægtefæller eller samlevere) af det ridecenter, hvor klubben holder til, såfremt der er et lejeforhold mellem ejer/forpagter og klub.
• Bestyrelsesmedlemmer for en ejerinstitution, hvor klubben holder til, såfremt der er et lejeforhold mellem institutionen og klubben. I tvivlstilfælde bør den tilskudsgivende myndighed spørges før indvælgelse.
• Ansatte på etablissementet og/eller andre klubansatte.
stk.2
På generalforsamlingen vælges formanden direkte, og derefter vælges den øvrige bestyrelse samt 2 suppleanter og en ungdomsrepræsentant suppleant. Bestyrelsen konstituerer sig fordelt på de 4 påkrævede bestyrelses valgte medlemmer ved førstkommende bestyrelsesmøde.
Det reviderede regnskab underskrives af den samlede bestyrelse.
Stk. 3
Bestyrelsen kan til enhver tid nedsætte udvalg efter behov.
I ethvert udvalg skal der være et bestyrelsesmedlem, som leder udvalget.
Hvert udvalgs arbejdsområde, ansvar og beføjelser skal præciseres i en til hvert udvalg hørende funktionsbeskrivelse.
Stk. 4
Formanden indkalder til mindst 6 årlige bestyrelsesmøder. Endvidere afholdes bestyrelsesmøde på forlangende af et bestyrelsesmedlem.
Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende. bestyrelsen er kun beslutningsdygtig hvis mindst 5 af medlemmerne er til stede.
Stk.5
Såfremt et bestyrelsesmedlem udebliver ved 3 på hinanden følgende møder, kan bestyrelsen indkalde en suppleant.
GENERALFORSAMLINGEN
§8
Stk.1
Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed, og indkaldes af bestyrelsen.
Den ordinære generalforsamling afholdes i marts måned. Forslag til behandling skal være indsendt til sekretæren 8 dage før generalforsamlingen. Tiden og stedet for generalforsamlingen skal, tillige med dagsorden og de af bestyrelsen fremsatte forslag og indkomne forslag, skriftlig (opslag på hjemmeside, nyhedsbrev, Facebook m.m.) meddeles klubbens medlemmer med mindst 14 dages varsel. Medlemmer på 18 år og derover har stemmeret og er valgbare til bestyrelsen, hvis de har betalt kontingent og været medlem af klubben i mindst 3 måneder. Alle klubbens medlemmer har stemmeret, hvis de har betalt kontingent.
Ændres til:
GENERALFORSAMLINGEN
§8
Stk.1
Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed, og indkaldes af bestyrelsen.
Den ordinære generalforsamling afholdes i marts måned. Forslag til behandling skal være indsendt til sekretæren 14 dage før generalforsamlingen. Tiden og stedet for generalforsamlingen skal, tillige med dagsorden og de af bestyrelsen fremsatte forslag og indkomne forslag, skriftlig (opslag på hjemmeside, nyhedsbrev, Facebook m.m.) meddeles klubbens medlemmer med mindst 4 uger varsel. Medlemmer på 18 år og derover har stemmeret og er valgbare til bestyrelsen, hvis de har betalt kontingent og været medlem af klubben i mindst 3 måneder.
Vi har igen fået mulighed for at tjene penge, ved at pakke flasker i papkasser i Holeby.
Datoen er fredag d. 8/3-24.
Vi laver to hold.
Hold 1: 8.30 - 13.30 - Rideklubben sørger for frokost.
Hold 2: 14.00 - 19.00 - Rideklubben sørger for aftensmad.
Det hele foregår på adressen:
Erhard Frederiksensvej 1-3, 4960 Holeby.
Der kan evt. aftales samkørsel, når vi har tilmeldingerne.
Vi håber at der igen er medlemmer, som vil hjælpe os.
Tilmelding senest onsdag d. 6/3 til Mie Skov på tlf.: 21 92 34 12.
MGP hygge sammen med junior udvalget! 😍
Lørdag den 24 - søndag den 25. februar, vil juniorudvalget gerne invitere til MGP fest.
Vi mødes kl 17, hvor vi hygger og spiser aftensmad sammen indtil mgp starter. Vi skal se mgp sammen på storskærmen, råhygger og spiser pizza😋
Junior Hyggen koster 75 kr at deltage i. Det dækker aftensmad, saft, snacks og hygge. 😊
Afhentning finder sted søndag kl 10:30
Der meldes til på hjemmesiden.
S.U. Tirsdag den den 20 februar.
Husk at medbringe lagen, dyne, pude, toilettaske, praktisk tøj og fodtøj.
Vi glæder os til, at se en hel masse af jer og bruge nogle hyggelige timer sammen med jer.
De bedste hilsner Juniorudvalget Anton og Cecilie😊
Tilmelding her: https://lfh-rideklub.zakobo.dk/event/21
Lørdag den 10. februar afholder vi Fastelavn på ridecentret.
Startliste til ringridning og kæphest
Vi starter med ringridning kl. 13.30.
Man kan tilmelde sig i enten galop, trav eller skridt. Der er også mulighed for at deltage i ringridnings konkurrence på kæphest.
Ca. Kl. 16.30 slår vi katten af tønden. Derefter kårer vi kattenkongen, kattedronningen og bedste udklædning.
Der vil være kakao/kaffe og fastelavnsboller til deltagerne og der vil være mulighed for købe, hvis man er publikum.
Pris for deltagelse 50 kr.
Leje af hest 50 kr.
Kæphest 25 kr.
Publikum kan også deltage i tøndeslagning for 25. kr.
Tilmelding senest torsdag d. 8 februar på klubben hjemmeside: https://lfh-rideklub.zakobo.dk/events
Vi gentager succesen og afholder endnu en kæphestetræning. Denne gang skal vi prøve krafter med dressur, spring og tur ridning hvis vejeret tilader det. 🌤️😊
Kæpheste træningsdag.
Kæpheste udvalget vil gerne invitere til en kæphest træningsdag den 18. Februar.
Der vil være mulighed for at afprøve kræfter med dressur, spring og turridning.
Vi mødes 9.30 i rytterstuen hvor vi hjælpes med at sætte baner op Træningen/undervisningen foregår fra 10-12
Vi slutter dagen af med noget hygge hvor der spises madpakker og rideklubben giver noget drikke.😋 Afhentning 12.30
Der meldes til over SMS til Cecilie på 25788528, og prisen er 20 kr, dog skal de afregnes kontant på dagen.
Først til mølle, da der er begrænset plads.
S.U. Fredag den 16 Februar.
Dagene er åben for ALLE og man behøver ikke at være medlem af en rideklub for at deltage.
Vi glæder os til at se en masse nye og kendte ansigter. De bedste hilsner kæpheste udvalget Anton og Cecilie. 😊
Vi gentager succesen og afholder endnu en kæphestetræning. Denne gang skal vi prøve krafter med tur ridning hivs vejret tillader det. 😊🌥️
Kæpheste træningsdag.
Kæpheste udvalget vil gerne invitere til en kæphest træningsdag den 13. januar.
Der vil være mulighed for at afprøve kræfter med tur ridning og lidt dressur/spring.
Vi mødes 9.30 i rytterstuen hvor vi hjælpes med at sætte baner op Træningen/undervisningen foregår fra 10-12
Vi slutter dagen af med noget hygge hvor der spises madpakker og rideklubben giver noget drikke.😋 Afhentning 12.30
Der meldes til over SMS til Cecilie på 25788528, og prisen er 20 kr, dog skal de afregnes kontant på dagen.
Først til mølle, da der er begrænset plads.
S.U. Torsdag den 11 Januar.
Dagene er åben for ALLE og man behøver ikke at være medlem af en rideklub for at deltage.
Vi glæder os til at se en masse nye og kendte ansigter. De bedste hilsner kæpheste udvalget Anton og Cecilie. 😊
Jul på Lolland Falster Hestesportscenter.
Lørdag d. 16. december kl. 13.00 fejrer vi jul på LFH.
Vi rider ringridning på hest/kæphest og danser om juletræet.
Måske kommer Julemanden forbi, med gaver til de søde ryttere?
Vi forventer at arrangementet slutter kl. 17.00
Tag hele familen med til en dejlig juledag.
Pris:
Ringridning 50 kr. inkl. slikpose, æbleskiver og saftevand/kakao/gløgg.
Leje af hest: 50 kr.
Kæphest: 25 kr.
Ekstra slikpose: 25 kr.
Sidste tilmelding er torsdag d. 14. december.
Tilmelding skal ske på hjemmesiden, LFH-Rideklub.dk her: https://lfh-rideklub.zakobo.dk/event/17 (Husk at logge ind)
Rideskolen holder juleferie fra onsdag d. 20. december til tirsdag d. 2. Januar. Begge dage inkl.
Regler for Ringridning
Der opfordres til at melde til i den gangart, man mestrer til hverdag.
Holdene sammensættes efter niveau og anvendelse af rideskolehestene.
Der må være en trækker i alle gangarter.
OUT- Regler. En ekvipage kan ikke gå “ned” i gangart. Har du startet trav tidligere, kan du ikke starte skridt på samme hest.
Der er markeret på banen, hvor gangarten skal holdes.
Der skal holdes på det blå eller det hvide træ på lansen. Ikke på jernspidsen.
Børn til og med 7 år og ridefyselever må holde med to hænder på lansen.
Børn over 8 år skal holde med én hånd på lansen.
Hver ekvipage har 1 prøverunde.
Omridning ved lige antal ringe.
Der anvendes mindre ring i omridningerne.
Den ekvipage med flest ringe fra hvert hold, går videre til finalen
I finalen er der ingen prøverunde.
Der er placeringer til de 3 første ryttere i finalen.
Søndag den 10. december 2023
Vi starter fra ridecentret kl. 10.00.
Derfra går turen rundt i Kettinge med 1 stop undervejs. Turen foregår i skridt. Alle er velkommen, også ryttere/hestevogne, der ikke er medlem af rideklubben. Hvis man ikke har en hest, er man velkommen til fods.
Der er ikke tilmelding, man møder bare op.
Mandag den 4. december skal juletræet pyntes i ridehuset.
Vi starter kl. 18.00 med at spise risengrød. Når vores maver er fyldte, pynter vi juletræet, så det er klar til vores juleafslutning. Vi slutter af med banko, hvor man kan vinde flotte præmier.
Vi forventer at slutte aftenen kl. 20.30.
Gratis for medlemmer. 50 kr. for ikke medlemmer.
Sidste tilmelding er onsdag d. 29. november.
Tilmelding skal ske på seddel på opslagstavlen i det lille ridehus.
Der betales for ikke medlemmer på dagen.
Vi glæder os til at se dig og din familie.
Vi gentager succesen og afholder endnu en kæphestetræning. Den her gang øver vi til ringridnigns stævne og slutter af med lidt dressur/spring🤩
Junior kæpheste træningsdag.
Juniorudvalget vil gerne invitere til en kæphest træningsdag den 9 December.
Der vil være mulighed for at afprøve kræfter med spring/dressur samt ringridning😊
Vi mødes 9.30 i rytterstuen hvor vi hjælpes med at sætte baner op Træningen/undervisningen foregår fra 10-12
Vi slutter dagen af med noget hygge hvor der spises madpakker og rideklubben giver noget drikke.😋 Afhentning 12.30
Der meldes til over SMS til Cecilie på 25788528, og prisen er 20 kr, dog skal de afregnes kontant på dagen.
Først til mølle, da der er begrænset plads.
S.U. Torsdag den 7 december.
Dagene er åben for ALLE og man behøver ikke at være medlem af en rideklub for at deltage.
Vi glæder os til at se en masse nye og kendte ansigter. De bedste hilsner juniorudvalget Anton og Cecilie.